dimarts, 28 de juny del 2016

XVIII ALTO TAJO: Riu Cabrillas i barranc del Horcajo (Peralejo de las Truchas)

Dissabte 18 DESCENS DEL RIU CABRILLAS
 Text: Enric Forcada.
La baixada pel riu Cabrillas, des de prop de Megina, junt al Jàndula, es va fer lentament, però amb prou seguretat i ambs escasos errors, atès que un mes i mig abans , havíem anat uns quansts a netejar les dues vores i explorar els molts embolics i sendes perdedores que són pròpies del Cabrillas.
Vam creuar el riu més de trenta vegades .De tant en tant el camí avançava pel mateix llit del riu i calía protegir les motxilles.
El paisatge espectacular, alternant les zones humides, amb els penyasegats , estrets i congosts,
Vam pasar per la Huelga del Valiente i el Molí Modorro i vam veure gran varietat d’arbres, flors, vegetació de rivera i varietat d’ocells.

Detencions habituals per tal de fer recomptes dels caminants, perquè que sense ser difícil, el recorregut és embolicat i pràcticament no està transitat i podríem haver perdut algún membre de l’expedicó.
Al final , premi de bany, per alguns valents al pont sobre el Cabrillas de la pista que va a la Laguna de Taravilla.
Després a Peralejos a cumplir am el ritu del pernil, a degustar la cuina autòctona i a la tertulia i velada posterior, com és habitual en aquestes marxes.

Diumenge 19 BARRANC DEL HORCAJO, RIU TAJO, PERALEJOS DE LAS TRUCHAS

Comencem prop del collado del Rabadan , coincidim amb el GR-66 i baixem molt lentament pel meravellós barranc del Horcajo, parant en els molts racons, balmes i zones humides, veient i fruint de la natura en estat pur.
Arribem al marge esquerre del Tajo i seguim per un camí ombrívol fins al pont del Martinete. Per una pista tranquil·la, amb moltes fonts naturals junt al camí, i sempre amb el Tajo al nostre costat, arribem al gual que hi ha prop de l’antic hotel, avui tancat, on ja fa molts anys va fer nit el Centre , en una de les primeres expedicions per aqueste terres.
Vam creuar el riu; algú es va descuidar i va prendre un bany involuntari abans d’hora. Després vam fruir del bany i del merescut descans.

Després dinar d’acomiadamnet a l’Hotel del Tajo a Peralejos i foto de grup amb els propietaris de l´Hotel.
Com és ben conegut, aquestes excursions per les terres del Alto Tajo, es deuen al benvolgut Arturo Baltanàs, que ens va despertar l'interés i l'admiració i per aquests esplèndids indrets.
Ens van aconpanyar durant els dos díes, dos fills i dos nets d'Arturo i el seu record, comentaris i consells, estaven presents entre nosaltres en tot moment.
A la tornada ens vam parar un moment a Chequilla, simplement per donar a conèixer aquest curiós poble i els seus monuments naturals de rodeno, als que no el coneixien i recordar l'excursió que fa uns anys va fer el Centre dés d'Orea, per Checa i Chequilla a Peralejos de las Truchas.